Video

Eva Motyková oslavila 101 narozeniny

Video zde: http://youtu.be/I9CqDC0Ltoo?t=10m9s

Senior domy Pohoda

 

Vítání jara - slavnostní otevření jídelny.

Video zde: http://youtu.be/YMEgaskye6I

POPIS ZPŮSOBU PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

V případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby má nejen klient, ale v jeho zájmu také občan (rodinný příslušník, soused, opatrovník, klíčový pracovník či jiný zaměstnanec zařízení) právo vyjádřit svou stížnost několika způsoby:

  • Písemně lze stížnost zaslat na adresu poskytovatele Senior domy POHODA a.s., v Třinci – Domov pro seniory, ul. Palackého 1331, 739 61 Třinec – Lyžbice, nebo lze písemnou stížnost předat kterémukoli zaměstnanci zařízení. Zaměstnanec, který stížnost převzal, ji následně odevzdá řediteli, vedoucí zdravotního úseku nebo vedoucí sociálního úseku. V jídelně je umístěna Kniha stížností, do které se stížnost zaeviduje a je v ní uveden i způsob řešení dané skutečnosti.
  • Elektronickou poštou stížnost zaslat na emailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., vedoucí zařízení příchozí e-maily zkontroluje, stížnost vytiskne a zaeviduje v Knize stížností.
  • Ústně lze stížnost podat i přímo v zařízení, kterýkoli zaměstnanec sepíše písemný záznam o stížnosti a formulář s tímto záznamem odevzdá řediteli, vedoucí zdravotního úseku nebo vedoucí sociálního úseku.
  • Telefonicky na tel. 558 987 200, zaměstnanec, který stížnost převzal, sepíše písemný záznam o stížnosti a ten předá řediteli, vedoucí zdravotního úseku nebo vedoucí sociálního úseku.
  • Anonymní stížnost je zaevidována v Knize stížností, přičemž řešení stížnosti je zveřejněno na nástěnce v jídelně zařízení po dobu 15 dnů.

Každá stížnost je zaevidována do Knihy stížností.

Před zahájením poskytování služby jsou klientovi předány informace ústně s postupem kde, kdy, jak a komu si může stěžovat a informační příručka.

Stížnosti jsou evidovány v kanceláři sociálního pracovníka. V Senior domě POHODA a.s., ve vstupním vestibulu na nástěnce jsou vyvěšeny základní informace o tom, jakou formou a kde stížnost podat, kdo si může stěžovat, kdo bude stížnost vyřizovat a do jakého termínu stěžovatel obdrží odpověď.

Klienti jsou také informováni, ke kterým dalším institucím (včetně kontaktu) si mohou stěžovat, pokud nebudou s odpovědí v zařízení spokojeni.

Popis jednání se zájemcem o službu

Při prvním kontaktu se zájemcem o službu zjišťujeme, jakou péči zájemce o službu potřebuje a co od poskytnutí služby očekává. Sociální pracovník představí sebe a službu. Při jednání se zájemcem o službu dbáme především na poskytnutí kvalitního základního sociálního poradenství. Zájemce o službu nebo jeho zástupce má možnost osobně se seznámit s prostředím zařízení ještě před podáním žádosti o umístění. Informace podané ústně jsou doplněny písemnými. 

Mezi tyto dokumenty patří:

  • Žádost o přijetí do Senior domu POHODA a.s., Třinec
  • Žádost „Vyjádření ošetřujícího lékaře o zdravotním stavu žadatele“
  • Informační leták Senior domu POHODA a.s. Třinec – Domov pro seniory
  • Informační brožura (ceník, podávání a vyřizování stížnosti,…)

Pokud není v Domově pro seniory volné místo, je zájemcem podaná žádost o přijetí do Senior domu POHODA a.s., Třinec a zařazení do pořadníku zájemců o službu.
Zájemci je oznámeno, že bude průběžně informován o možnosti nástupu do Senior domu POHODA a.s., Třinec – Domov pro seniory.
V případě, že požadavky zařízení nesplňují představy zájemce, nabídneme kontakty a seznam návazných sociálních služeb.

Uzavíraní smlouvy

Podklady pro uzavření smlouvy zpracovává sociální pracovník, který jedná se zájemcem o poskytování sociální služby, podepisuje ji statutární zástupce Senior domu POHODA a.s..
S každým novým klientem sociální služby (nebo jeho zákonným zástupcem) je při nástupu do Domova pro seniory uzavřena písemná Smlouva o poskytování sociálních služeb, a to ve dvou stejnopisech, přičemž jeden výtisk smlouvy náleží klientovi a jeden výtisk náleží zařízení.
Zájemce (i opatrovník) je s obsahem smlouvy vždy seznámen srozumitelnou formou.

Smlouva obsahuje

  • informace o druhu poskytované sociální služby
  • rozsah poskytování sociální služby
  • místo a čas poskytování sociálních služeb
  • ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem
  • práva a povinnosti klienta
  • výši úhrady za sociální službu a způsob úhrady
  • výpovědní důvody a výpovědní lhůty
  • dobu platnosti smlouvy, uzavírá se na dobu neurčitou
  • datum zahájení poskytování služby a závěrečné ustanovení

Přílohy ke smlouvě

Vstupní nastavení sociální služby, kde je uveden osobní cíl klienta. Každý klient je před nástupem do Domova pro seniory seznámen s vnitřními předpisy zařízení:

  • Domácím řádem
  • Provozním řádem

Tyto předpisy jsou v písemné podobě pro klienty vyvěšeny také na nástěnce ve vstupním vestibulu. V průběhu svého pobytu jsou klienti s vnitřními předpisy rovněž seznamováni.

Klient (či jeho zákonný zástupce) si sám již při uzavírání Smlouvy o poskytování sociální služby stanoví rozsah poskytovaných služeb a definuje svá očekávání a osobní cíl a podílí se tak na plánování služby (individuální plánování) tak, aby rozsah podpory případně pomoci odpovídal jeho potřebám. Klient je informován, že svůj individuální plán, cíl i rozsah může kdykoliv změnit. Každý klient má svého klíčového pracovníka. Klíčový pracovník společně s klientem, popř. ve spolupráci s rodinnými příslušníky či jinými blízkými osobami klienta sestavuje individuální plán.

Individuální plán

Individuální plán zahrnuje konkrétní způsob a formu naplňování osobních cílů klienta tak, aby směřovaly k podpoře nebo rozvoji dovedností, samostatnosti a soběstačnosti klienta. Klient společně s klíčovým pracovníkem ve stanoveném termínu individuální plán vyhodnocují a na základě posouzení splnění či nesplnění cílů a současných potřeb klienta vytvářejí nový individuální plán, který se po stanoveném čase opět vyhodnocuje. Individuální plán se zpracovává písemnou formou a je uložen v dokumentaci klienta. Zaměstnanci podporují klienty v udržení svých získaných schopností a soběstačnosti a napomáhají klientovi tyto schopnosti rozvíjet a posilovat. Klient je vybízen k samostatnosti při zvládání úkonů, které dokáže provést sám. Pokud klientovi klíčový pracovník nevyhovuje, může požádat vedoucího služby nebo sociálního pracovníka o jeho změnu.

ÚHRADA

Úhrada za poskytovanou sociální službu se sjednává v souladu s příslušným ustanovením zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění platných prováděcích právních předpisů. Klient je povinen zaplatit za poskytování péče za kalendářní měsíc částku ve výši přiznaného příspěvku na péči podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. 

Ceník

  • cena pobytu na osobu činí 305 Kč denně, ( tj. 30 dnů / 9 150 Kč )
  • cena za celodenní stravu na osobu činí 255 Kč, ( tj. 30 dnů /7 650 Kč )
  • příspěvek na péči.

Ceník platný od 1. 1. 2024

Podkategorie